Een website maken, houdt veel meer in dan foto’s en tekst bij elkaar doen passen en deze online zetten. Hieronder vind je een checklist waarmee je jouw website naar het volgende niveau tilt of verifieert dat jouw website al voldoet aan de slaagkansen.
☐ De website heeft een doel voor ogen
Een website kan verschillende doelen hebben. Wil je iets verkopen, wil je mensen informeren of wil je een gebruikerstool online beschikbaar maken? Je voelt het al aankomen, het doel afbakenen van een website is de eerste belangrijke stap in deze checklist. Alle volgende keuzes die je maakt omtrent je website hebben hier betrekking op. Daarnaast is het ook belangrijk om strategische doelstellingen van de website op te sommen. Zorg ervoor dat dezemooi verwerkt worden in de website.
Wil je nog een extra checklist, speciaal voor webshops? Die kan je hier vinden.
☐ De domeinnaam is voldoende relevant
Je domeinnaam is de toegangspoort naar jouw website en vaak ook het eerste contact. Zorg er dus voor dat je domeinnaam zo kort en krachtig mogelijk is maar toch relevant voor jouw bedrijf. Hierdoor is de naam makkelijk te onthouden. Probeer ook zoveel mogelijk koppeltekens te vermijden. Dit zorgt voor extra complexiteit en onnodige verwardheid.
Download de volledige checklist hier
Downloaden